søndag den 6. oktober 2013

Efterår 6. Oktober 2013




Lidt efterårs billeder:




(Det er fa'me ikke nemt at tage ryg billeder selv, så et halvt skulder billede blev det til).


Det går rigtig godt med træningen. Jeg får synligt større muller, og kan da også sagtens mærke at vægtene i Trim bliver lettere og lettere at jonglere rundt med. Jeg er gået fra 5 kg til 8 kg i biceps curl. Frivægte. Og fra 70 til 100 kg i benpres på knap en måned. Og det kunne endda være gået hurtigere.

MEN jeg har lært af bitter erfaring, at jeg ikke skal øge intensitet og vægt, så hurtigt, som jeg har lyst til. Så jeg tager det stille, roligt og fornuftigt. 

Og så eksperimenterer jeg lidt med hvad der er mest effektivt, når det gælder muskel opbygning vs. puls træning. Færre repetationer 3 sæt, og høj vægt, virker til at have bedst resultat for mig, når der skal muller på. Og så er pulstræningen jo selvsagt. Der tager jeg mindre vægt, 10-15 reps, og 3 - 4 sæt. 

Pulstræningen gør jeg dog ikke så meget i. Og cirkeltræningen er også på minimalt plan. Jeg varmer op i 10 minutter på enten cykel eller crosstrainer, og køler ned enten med 5 - 10 minutters gang på løbebåndet, eller cross trainer. 
Men jeg burde lægge noget interval ind ca en gang i ugen. Boostet kondien lidt.

OG så har jeg meldt mig til Hjerteløbet i Aarhus den 27. Oktober. Jeg kan stadig ikke løbe mere end et minuts tis ad gangen. På grund af den gamle skade. Så jeg har meldt mig på 2,5 km Walk. Jeg gad godt vide, og man må småløbe lidt, selvom det hedder en Walk... Nogen der ved noget om det ???

Men uanset hvad, så bliver det SKØNT at komme til et løb igen, og hvad er bedre end et der støtter et godt formål.


Jeg så denne vidunderlige cykel ved en butik i Vejers forleden aften. Vi var på tur, for at høre Krondyr brøl. Det er parrings sæson for kronvildt, og derfor brøler de store bukke lige omkring sol op og nedgang.
Vi hørte dog ikke noget, fordi det blæste halvanden pelikan. Men er du svimmel vi så dyr. Den første flok var på omkring 110 stykker. En flot stor flok. Ellers så vi nogle mindre flokke med 10 - 20 dyr.... Men da vi vendte næsen hjemad, så vi det vildeste syn.

Bølger af krondyr, der vandrede hen over et kæmpe græsareal, gennem læhegn og over bakker. Der var simpelthen så mange, at det ikke var til at tælle. Men min Far mente at der minimum var 200. Og Det var i hvert fald lavt sat ! Det var et vildt syn, nærmest afrikas savanne agtigt, med solnedgangen i baggrunden !!!


Og smukke sol op og ned gange er der bare mange af lige for tiden. Man kan da ikke andet end at elske efteråret.


Jeg har besluttet mig for at jeg skal ha læst nogen bøger over efteråret og vinteren. Jeg savner hyggen ved det. Og så har jeg endda også fundet nogen rigtig spændende bøger, som allerede er på vej med posten. Faglitteratur er favoritten, og emnerne er det vaganske køkken, vegansk vægttræning og anatomi og vægttræning :D

Denne søndag står på hvile, hygge og afslapning. Det bliver en noget heftig uge, nærte uge, så jeg skal ha ladet op. Og forberedt mig. Men solen skinner fra en næsten skyfri Oktober himmel, så jeg vil også ud og lufte min cykel lidt ;)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar